05 april 2008

Äventyr i mörkret

Var just ute med Love på sista kvällsprommisen. Det var nå folk som stod åt ena hållet när jag kom ut så då tänkte jag att jag tar rundan runt hust från andra hållet (vill helst bli sedd av så få männsikor som möjligt när jag ser ut som en luffare å alla andra är typ partyredo). Men det sulle jag inte ha gjort! När jag går det rätta hållet är det en massa lampor i början av vägen så ögonen hinner liksom vänja sig vid mörkret sen när man kommer ut på gångvägen. Men nu kom jag ju direkt till det kolsvarta och den smala smala stigen bakom huset så jag är totalt blind. Det första som händer är att jag trampar med ena foten i en isig vattenpöl så foten blir genomblöt. Går vidare några steg och snubblar på världens största sten och faller framåt och råkar sparka till Love halvt i näsan med benet som flyger omkring. Hahahaha! Hade vart en syn om någon hade upptäckt mig.

Inga kommentarer: